سایت دکتر شیری

آیا ” مرد شایسته ” یک هذیان است ؟

image_pdfimage_print

مرد شایسته کیست ؟
آیا چنانکه بعضی دختران عصبی زخم خورده از مردان عوضی ، کنایه میزنند ؛ وجود ندارد؟
شایستگی ، زن و مرد ندارد ، مال مقام انسان است ولی احتمالا شکل بروزش در بانوان و اقایان ، متفاوت است
شایستگی ، ساختنی است ، نه شانسی است نه ارثی !
اگر بنا باشد از مختصات شایستگی یک مرد بنویسم ، احتمالا نکات زیر خواهد شد ( و شما هم بیفزایید نظرتون را ) 
– با ادب است و متین ولی ادب و متانت ، دست و پایش را نمیبندد که لازم شد بخروشد
– مرد است و یادش نرفته که مرد مقداری کله شقی ، نرینگی و چند مولکول ،پیش بینی ناپذیری دارد
– از بیان احساساتش نمیهراسد، جرات ابراز عشق دارد و دلیر وادی عشق است ، پای عشق خیلی حساب کتاب نمیکند ، حداقل اگه بناست چند باری عاشق شود ، اونجا اهل قمار است
– شیربرنج نیست ، هپلی و شلخته نیست ، به جذابیت ظاهری و رفتاریش اهمیت میدهد ، تو ظاهرش وا نداده و بلد است چه موقع عین ببر وحشی از حریمش مراقبت کند
– اهل خاله زنک بازی ، گیز دادن به جزئیات بی ارزش ، مو را از ماست کشیدن نیست ، بلد است عین عقاب از امور پیش و پا افتاده فاصله بگیرد و در وقتی مناسب تر به آوردگاه زندگی بازگردد
– در برابر معنای بزرگتر زندگی ، قوانین عظیم هستی ، صاحبخانه اصلی عالم ، بی تفاوت نیست ، سوال دارد و برای پاسخش به جوابهای کلیشه ای دل خوش نمیدارد
– به طبیعت ، حیوانات و گیاهان به چشمی خیره مینگرد نه ابزاری برای عشق و حال
– اهل تئاتر ، موسیقی ، هنر و هیجان و مقداری ورزش و داد زدن سر فوتبال و کشتی و …هست . زانوانش جازخم آسفالت کوچه های محل داره یا تو گل کوچیک یا تو دعوای زنگ آخر
برای داشتن چنین مردی باید خود نیز شایسته بود و بعضی اشتباهات را هرگز تکرار نکرد
علیرضا شیری

چگونه از چشم یک مرد سقوط کنیم

 

 

چگونه از چشم مرد شایسته سقوط کنیم 4

چگونه از چشم یک مرد شایسته بیفتید ؟ دو قانون

کلاس شخصیت سالم تر من- دوره بهار ۹۴

چطوری میشه جلوی صمیمیت بیش از حد در رابطه را گرفت ؟

 
نظرات

واقعا زندگی هنره!!! من هیچوقت تو زندگیم انقدر به چالش کشیده نشده بودم تا این یکسالی که ازدواج کردم!! خوشحالم که همسرم بیشتر موارد بالا رو داره و من واقعا لذت می برم از در کنارش بودن. فقط این رو میخوام بگم که دخترها تو زندگی مشترک یه کم سیاست داشته باشید و در مورد مردها اطلاعاتتون رو ببرید بالا، واقعا یه سری چیزا کلیه و بطور باور نکردنی در مورد همه مردها صدق میکنه. مثل همین که بالا تو متن هست. واقعا با یه سری ظرافت ها جلوی خیلی سوئ تفاهم ها رو میشه گرفت و لذت برد از زندگی در کنار یک نفر دیگه. بعد هم تو زندگی باید یه سری رفتارهای بچه گانه رو گذاشت کنار، من کوتاه نمیام و من مغرورم و آی من تو پر قو بزرگ شدم و … همه این چیزا زندگی رو به گند میکشه.

[پاسخ]

نه دکتر جون.مرد شایسته هذیان نیست؛ولی شایسته موندنش هذیانه

[پاسخ]

عالی بود دکتر،
فقط یک چیز رو نگفته گذاشتید، اونم اسم وفامیل این مردشایسته است. با اجازه تون من نوشته تون رو تکمیل می کنم : اسم این مرد شایسته که در حضور مردانگیش با تمام وجود احساس بانو بودن می کنم “علی . . . . . . .” است.

[پاسخ]

من با اجازه دکتر شیری یه فرمول بهتر میدم
یک اینکه اینقد رو این موضوع زوم نکنید.یه خواسته دارید اوکی یه خدا دارید که اگه بهش اعتقاد دارید ازش میخواید و میرید یه گوشه میشینید تمــــــــــــام. میدونید من چی میگم رابطه مادر و فرزندی یا پدر و فرزندی و دیدید.پدر مادرتون چقدر دوستون دارند؟بدتونو میخوان؟ پدر مادر همه ی ما آدمها خداست هیچ موقع بد ما رو نمیخواد این ما آدمها هستیم که با فکرای منفی و بیخود و نکنه نکنه ها به تمام محیطمون انرژی میدیم و اون اتفاقو جذب میکنیم..یه بچه 4 ساله که مثلا دلش ماکارونی میخواد میاد و به مادرش میگه مامان ماکارونی واسم بپز. دیگه دم به دقیقه نمیاد بالا سر مادره که چی شد. آب گذاشتی مایه ماکارونی حاضر شد ته دیگ گذاشتی پخت نپخت؟؟؟؟؟ چون به مادرش اعتماد داره به مادرش ایمان داره..میدونه مادرش داره غذاشو میپزه.. همین..شما هم یه خواسته ای داره مثلا یه مرد صالح و خوب یا یه زن زندگی..خوب به خدات بگو. بیا کنار..اون تو بهترین زمان بهترین شخصو میذاره تو زندگیت ولــــــــــــــی باید به این موضوع ایمان بیاری نه اینکه تو دلت بگی من که میدونم اینا چرندیاته یا مرد خوب نیست یا خوبهارو دزدیدن و….
هیچکس به اندازه خدا خوبی ما رو نمیخواد. بسپاریم به خودش و رها بشیم.. انرژیتو رو این موضوع نذار این اندازه. به خودت برس دوست من.
طولانی شد عذر میخوام.
تک تکتونو دوست دارم چون خدا رو دوست دارم 🙂

[پاسخ]

سعیده (آذر) پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۳۹۴ ۶:۱۷ ب.ظ:

چه خوب گفتید، ممنون.

[پاسخ]

فاطمه پاسخ در تاريخ مهر ۲ام, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ب.ظ:

آفرین

[پاسخ]

به نظر من هم نمیشه به اینها مطمئن بود. 🙂
آقای دکتر, یه فرمول بهتر بدین به دخترای شایسته ایران.
به نظر من هم این ویژگیها رابطه رو تضمین نمیکنند. شاید اگر اون ویژگیهایی که برای زنان در عکسهای پایین مطلب آوردین برای مردان هم مینوشتین میشد باز مطمئن تر بود به شایستگی این مرد و حساب باز کردن برای یک عمر زندگی با عشق و آرامش نه یک زندگی پر از تنش یا یک رابطه کوتاه مدت.

[پاسخ]

به نظر من نه هذیانه و نه دروغ. ولی کمه واقعا! همیشه شایسته ها تعداد شون کمتره . چه زن و چه مرد و البته نمودشون هم تو جامعه نسبت به ناشایسته ها کمتره.

[پاسخ]

سلام
دکتر جان ، این سایت و تعلیمات شما به من خیلی کمک کرد پس اجازه بدید بنویسم شاید به درد چند نفری مثل خودم بخوره. من به تازگی ازدواج کردم. در سن 32 سالگی. این رو میگم که هم سنهام بدونن وعده خدا سر جاشه و خلف وعده نمیکنه. وعده داده شما رو جفت آفریدیم و همسرانی از جنس خودتان تا مایه آرامش شما باشند. پس اگر شما هم به فرمانش عمل کرده اید که فرموده “ازدواج کنید و اگر موقعیتش رو ندارید تقوا پیشه کنید” نگران هیچ چیز نباشید. مرد شایسته وجود داره. اگر با وجود جذابیت ظاهری و روحی شیرین به هوس بازی مردان نه گفتی و روزه خود را در ظهر تابستان حتی با شربت لیمونادی که بهت پیشنهاد شده حفظ کردی مطمئن باش شربت عسلی که وعده داده ” لا ممنوعه و لا مقطوعه ” در راه است.
استاد بزرگوار، به لطف پروردگار مردی رو به عنوان همسر مقابل خود میبینم که به تعبیر شما مرد شایسته است. مردی که روح همسرش را درک می کند و همزمان در جامعه چون شیر و عقاب پر صلابت و پر قدرت است. مردی که بی مهابا از عشقش می گوید و چرتکه نمی اندازد. به نگاهی در میابد همسرش نیاز به دریافت انرژی دارد .او را تحسین میکند و با تحسینهایش قدرت می گیرد برای ساختن یک زندگی. مردی که با وجود دارا بودن همه قدرتهای مردانه _ روحی و ظاهری_ متواضع است و اجازه راهزنی به قلب و روحش نمی دهد.
اجازه بدید یه بار دیگه اینجا از تعلیماتتون و همکارانتون در سایت پرسخ و پاسخ تشکر کنم که در پاسخگویی به تک تک خواستگارانم راهنماییهای ارزشمندشان یاریگرم بود.
با آرزوی خوشبختی تمام دختران پاک ایران زمین

[پاسخ]

دکتر شیری پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۹ ق.ظ:

خیلی تبریک میگم و امیدوارم با قدرت این زیبایی زندگی مشترک را حفظ کنید

[پاسخ]

* ** الهه *** پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ب.ظ:

باران عزیز با این نوشتتون خیلی دلم آروم گرفت .. ایشالا که همه به اون چیزی که لیاقتشو دارن برسن .. من واسه یه آینده خوب که خدا قولشو داده چه لذت هایی رو که از خودم نگرفتم ..

[پاسخ]

یگانه پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۳۹۴ ۹:۲۷ ب.ظ:

باران جان تبریک میگم
این همسر محترم شما برادری شبیه خودش نداره احیانا!؟
من یه چند وقته دارم فکر میکنم اگه این” وعده الهی” ( عبارت همیشگی مامانم که دیگه من الرژی پیدا کردم نسبت بهش) مثلا تو 52 سالگی بخواد محقق بشه چیییییی؟!!!

[پاسخ]

پرنیان پاسخ در تاريخ دی ۷ام, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲ ب.ظ:

خدا خیلی وقت شناس تر از این حرفاست،فقط به معنای واقعی کلمه ایمان?داشته باشین

[پاسخ]

فاطمه پاسخ در تاريخ مهر ۲ام, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵ ب.ظ:

چقدر عالی…خدارو شکر.الحمدلله

[پاسخ]

الهه پاسخ در تاريخ دی ۱۴ام, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰ ب.ظ:

باران حرفات انقدر قشنگ بود که چشمام بارونی شد …
خدا حفظتون کنه

[پاسخ]

آقای دکتر
خیلی خیلی ممنون از زحماتتون
میشه در مورد خانم های شایسته هم مطلب بزارید؟ مطالبی که تحت عنوان “چگونه از چشم مرد شایسته بیفتیم ” در اینستا قرار دادید و خوندم و خیلی لذت بردم. میشه در این مورد بیشتر و با جزییات دقیق تری راهنمایی کنید؟
بازم ممنون و روزتون مبارک

[پاسخ]

با سلام وخسته نباشید به آقای دکتر وگروه محترمشان،این روز رو به همه پدران زحمتکش این سرزمین تبریک میگم وهمینطور روز معلم رو،من اکثرا مطالب شما رو میخونم واستفاده میکنم در رابطه با جمله آخری که نوشتین “برای داشتن چنین مردی باید خود نیز شایسته بود و بعضی اشتباهات را هرگز تکرار نکرد” از شما تقاضا دارم این جمله رو موشکافیش کنین ممنون.

[پاسخ]

منو به سطحی نگری متهم نکنید. این زخم سر زانو یه حس نوستالژیک غلیظی در من بیدار کرد! من تمام بدنم پر زخمه! زانو، آرنج، بازو و… . از اون بچه هایی بودم که هروقت برام لباس نو میخریدن فرداش سر زانوها و آرنجاش سوراخ شده بود! همه شلوارام وصله داشتن! مادرم همیشه حرص میخورد، میدید دارم میرم تو کوچه میگفت “یا خدا باز داره میره بیرون” و… . یه بار با دوچرخه خوردم زمین، به خاطر ضربه ای که به قفسه سینه ام خورده بود یه جورایی بی حال و بی هوش بودم، همسایه ها بردنم خونه، مامانم همزمان هم گریه می کرد هم منو میزد هم فحش میداد هم زخمامو پانسمان می کرد و هم لباس پاره هامو عوض می کرد!
هییییی یادش بخیر

[پاسخ]

فاطمه پاسخ در تاريخ مهر ۲ام, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ب.ظ:

آخی…چه حس مادرانه قشنگی
ببین چقدر حرصش دادی که تو اون موقعیت میزدتت

[پاسخ]

هر مرد و زنی مجموعه ای هست از نقاط قوت و ضعف که براساس این قوتها و زنها هر کسی با فردی با ویژگیهای خاصی میتونه سازگار بشه…این یه نسخه نیست که بشه برای همه پیچید …که مثلا یه مرد با این خصوصیات یک مرد شایستس برا ازدواج با هر زنی حالا یا با یه زن شایسته !!!!

[پاسخ]

مرسی دکتر عزیز، برای دخترایی مثل ما که تصویر درستی از مرد شایسته و محبت سالم ندارند مطلب بسیار خوبیه. روزتون هم مبارک باشه. 🙂

[پاسخ]

مرد شایسته حرفش را بارها عوض نمی کند، اهل خاله زنک بازی و قایم باشک بازی نیس، من این جنس مرد رو در مردای قدیم بیشتر دیدم… برای خواسته هاشون مبارزه می کنن
پشت گوشی تلفن قایم نمی شن… بلدن جلو بیان و کله شق باشن
پشت اما و اگر پنهان نمی شن…. اگه چیزی را بخوان تا به دستش نیارن راحت نیستن
مرام و مردونگی دارن.. بازی با دل زن براشون سرگرمی محسوب نمیشه
بلدن چه طوری یه زن رو بخندونن
امروز روز براشون معنی داره… هی به دنبال ستاره و سیاره نیستن، کاری اراده کنن تا کاری رو انجام بدهند اون موقس که دیگه هیچی براشون معنا نداره حتی اگه هیچی نداشته باشن، همه دنیا یه طرف بشن، اونا یه طرفن و یه طنه همه رو حریفن… همتشون زیاد خدا هم با این جور مرداس
البته اینا بیشتر قصصت

[پاسخ]

فاطمه پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰ ق.ظ:

خدا نصیب کنه!!!

[پاسخ]

خیلی غم انگیزه که این متنو بخونی و ببینی که یکی از موردهات این ویژگی ها رو داشته و دیگه نیست و بعد از پنج سال از تموم شدن رابطه حالا که یه خبری ازش بهت رسیده خیلی بهمت ریخته.

یه کسایی یه چیزایی یه موقعیت هایی تو زندگی فقط یه بار تکرار میشن و وقتی می بینی که بعد از مدتها دیگه مثلشون پیدا نکردی غصه میخوری.

[پاسخ]

سلام و سپاس
پیشاپیش روز بزرگمردی و مردانگی و روز معلم رو به شما استاد به حق خودمون تبریک میگم…
اجازه بدین بگم هذیان نیست اما کمیاب هست…
واقعا به سهم یک خانم در ارتباط اعتقاد دارم که با شایستگی و خرد لازم میتونه مردانی شایسته رو ببینه و جذب کنه…حتی شایسته سازی کنه از مواردی که پیش زمینه لازم در اونها باشه…
البته شرایط واقعی جامعه به گونه ای هست که دشواریهای زیادی برای رابطه خوب ایجاد کرده…اما وقتی بگردیم و دیر بیابیم احتمالا بیشتر قدر دان خواهیم بود.

[پاسخ]

دکتر شیری پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ب.ظ:

ممنونم ارام عزیز

[پاسخ]

فوق العاده بود آقای دکتر…
ولی متأسفانه به مردهایی با این خصوصیات هم نمیشه مطمئن بود 😉

[پاسخ]

دکتر شیری پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ب.ظ:

نگار ! تو دلمون را هی خالی کن !!!! پس دیگه به چی دلمون را خوش کنیم؟

[پاسخ]

سپیده.ر پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۰ ب.ظ:

آره نگار جان، من با این حرفت موافقم. انقدر شرایط این جامعه ما پیچیده شده که نمیشه براش یه معادله تعریف کرد ولو معادله ای پیچیده!
دکتر جان مرد شایسته شاید باشه، ولی حتما خیلی کمه! و معلوم نیست با این وضع گول زننده جامعه ما تا آخرش شایسته بمونه یا نه. بعضی از مردم تو یه وادی های خاصی برای قاپیدن هستند که آدم شاخ در میاره. یه جا به خودش میگه«من دیگه از اینجا خسته شدم و اگر بشه میرم». از این انتخابش خوشحال نیست ولی جبر زمان رو میپذیره.

[پاسخ]

علی شفیع پور پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۶ ب.ظ:

نگار بانو و سپیده خانم گرامی…
تا حالا به این فکر کردید که به چه چیزی باید اطمینان داشت؟!!! اطمینان به چه ویژگی؟!!! آیا اصلا اطمینان صددرصدی وجود داره؟!!!
حال یک سوال… فکر میکنید همه آدم ها روی زمین بر اساس چه معیاری به هر چیزی که میخوان میرسن؟ به هر چیزی؟ از شغل تحصیل و پول تا ازدواج؟!!! آیا غیر از اینه که لیاقت و ارزش خودش رو در اون سطح دیده… به قول دکتر اگر جامعه خرابِ، دلیلی برای خراب زندگی کردن ما نیست. دلیلی برای خراب فکر کردن ما نیست…
همه حرفم اینه اگر بخوایم روی جامعه – دیگران – افراد – مردها و … تمرکز کنیم به نظرم مسیر اشتباهی رو رفتیم. باید نقطه تمرکز عوض بشه، باید روی خودمون تمرکز کنیم… باید لیاقت خودمون از این دنیا رو بالا ببریم و اون موقع س که تغییر رو میبینیم. البته نه افراط نه تفریط. فکر میکنم جمله پایین حق مطلب رو برسونه.
مطمئن هستم که لیاقت یک گوسفند یک گوسفنده نه بیشتر و یک گوسفند گرگ صفت یک گرگ.
موفق و پایدار باشید.

[پاسخ]

فاطمه پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۴ ق.ظ:

جالب گفتین

[پاسخ]

سلام
نحوه حکایت شما برای قوانین افتادن از چشم مردها شبیه حرف زدن “دیوی” تو کلاه قرمزیه. چندبار چند بار باید خوند تا دقیق متوجه بشی با این کارا از چشم مرد می افتی یا بالعکس:)
ولی یه سوال:
تا الان تمامی مواردی رو که گفتید من شخصا رعایت کردم. ولی واقعا دیدم دخترایی که اقلا مورد4ام رو دارن انجام میدن بقا رابطه شون بیشتره و عزیزترن. چرا آیا؟!؟!؟!؟

[پاسخ]

دکتر شیری پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ب.ظ:

چی بگم مه بانو جان؟ نمیتونم ندیده و بررسی نکرده یه حرفی بزنم که

[پاسخ]

مه بانو پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ق.ظ:

آخه دکتر کی قسمتتون میشه من رو زیارت کنید و ببینید من واقعا بی گناهم؟؟!؟!؟:))

[پاسخ]

زهرا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۳۹۴ ۶:۱۴ ب.ظ:

شاید مردشون از نوع شایسته نبوده 😀

[پاسخ]

مه بانو پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ق.ظ:

به نکته بسی ظریف اشاره فرمودید;)

[پاسخ]

استاد روزتون مبارک!
خیلی زیبا نوشتید …
با اجازتون:
مرد شایسته، خودش و همسرش برای زندگی خودشون تصمیم میگیرن، نه مد جامعه، نه بیکاره های فامیل که امروز حرفشون اینه و فردا حرفاشون نقطه مقابل این. مشورت میگیره، اما مدام اصول زندگیشو برای خوشایند دیگران زیرپا نمیگذاره. مودب است، مخالفت نمیکنه، آهسته و بیصدا زندگی میکنه اما حرف قاطعانه اش از قلب خودش میاد نه از ترس از اطرافیان.

[پاسخ]

سلام آقای دکتر
واقعا شایسته بودن یک مرد در این چند عامل خلاصه می شه ؟!
چند بار متن بالا را خواندم.بیش از 90 درصد از ویژگی ها را در خودم می بینم.یعنی من مرد شایسته ای هستم ؟!:-)
با این حال و با اینکه کم کم دارم وارد دهه چهارم زندگیم می شوم نتونستم همراه و همدم و همرازو همسر….زندگیمو پیدا کنم.
متشکرم از نکات ظریف به یاد ماندنی تون.

[پاسخ]

پگاه پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۶ ب.ظ:

سلام جالب بوذ فکر کنم لازمه آقای دکتر یه متن بنویسن با این موضوع چکونه مردان شایسته بفهمن که شایستن? یعنی همونقدر که قضیه این مرد شایسته برای زنها مبهمه برای خود مردهای شایسته و شایدم غیر شایسته هم مبهمه…حالا دختر یا زن شایسته برنامش هست حداقل یه سری معیارهای جهانی داره همون میس وورد منظورمه که البته نیازه ما اون رو هم یه جوری بومی سازی کنیم….

[پاسخ]

مجید پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۳۹۴ ۶:۰۷ ب.ظ:

تو برنامه “میس ورد ” صرفا زیبایی ملاکه؟!

[پاسخ]

پگاه پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۳۹۴ ۲:۳۱ ب.ظ:

نه صرفا زیبایی ملاک نیست و البته زیاد هم زیبا نیستن …بجث ظاهرش زیبایی اندام مهمتر چهرش و خوب مجموعه ای از درونیات مقل چند زبانه بودن !!!!تحصیلات و کلا خیلی چیزای دیگه …

[پاسخ]

مجید پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۳ ق.ظ:

جالب بود.همیشه فکر می کردم صرفا زیبایی ملاکه…
پس واقعا شایسته است .
ممنون از آگاهی بخشیتون.

[پاسخ]

آقای دکتر میشه راجع به زن شایسته هم بنویسید.

[پاسخ]

هرچی بیشتر میخونم،بیشتر متحیر میشم،مجموعه ی تذکرات شما رو که میذارم کنار هم یک پازل هارمونیک میشه،ولی همونقدر که هارمونیش بالاست دست نیافتنی هم به نظر میرسه.
از خوندن نوشته ها و گوش کردن به برنامه هاتون بسیار لذت میبرم،چون هم به اطلاعاتم اضافه میشه و هم اطلاعات قبلیم سازمان پیدا میکنند،ولی گاهی اوقات چند قدم از این پازل که فاصله میگیرم و از دورتر نگاهش میکنم پاک درمونده میشم،چون گاهی به نظر میرسه من تمام زندگیم رو باید نگران این باشم که اشتباهاتم ممکنه چه لطمه هایی به خودم و روابطم بزنه.
من قطعا دایرهالمعارف نیستم،هیچ وقت هم نخواهم شد،چون هر روز در حال یادگیری ام.
حتی اگر دانای کل هم بشم،باز هم انسانم،عصبانی میشم،خسته میشم،بی حوصله میشم…منظورم اینه که گاهی میدونم درست چیه ، ولی لزوما ممکنه نتونم انجامش بدم.

اینطوری من همیشه باید در برزخ این باشم هر قدمی که برمیدارم آیا درست ترینه یا نه…میدونید چی میخوام بگم؟اینطوری زندگی شبیه بندبازی میشه،لذتی نداره،من دلم میخواد درست زندگی کنم،ولی در عین حال میخوام اجازه ی اشتباه کردن داشته باشم،
بدون سرزنش ،
بدون افکار وسواسی ،
بدون تکرار مکرر این موضوع که اگر این کار رو نمی کردی اون طور نمیشد،پس خودت مقصری…

این خیلی دردناکه که حس کنم اغلب نوک پیکان به سمت منه ، و من با وجود اینکه مسؤلیت انتخاب هام رو (دریت یا غلط) پذیرفتم مجبور باشم حجم قابل توجهی از انرژیم رو صرف توضیح دادن و دفاع کردن از خودم در مقابل وجدانم و دیگران کنم…

[پاسخ]

دکتر شیری پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱ ب.ظ:

تلاشمان را میکنیم و برای اشتباهات ناشی از عقل محدودمان ، به خودمان محوز میدهیم باز هم زندگی کنیم

[پاسخ]

دکتر شیری عزیز میشه در مورد ویژگی های زن شایسته هم توضیح بدین؟

[پاسخ]

بنظر من شایسته بودن با همه چیز تموم بودن خیلی تفاوت داره، واقعا پسرهای خوب، متین و بااحساس زیاد وجود دارن اما اونها هم مثل ما دخترها نقاط ضعفی دارن و اونها هم همینطور که ما می خوایم حامی داشته باشیم نیاز به حمایت عاطفی دارن

[پاسخ]

مشکل اینجاست که تا اسم مرد شایسته میاد همه یک پسر خوشتیپ ، کت و شلوار پوش ، کیف چرمی به دست ، کفش واکس زده و مو ژل زده و با مدرک فلان و ماشین بهمان و حقوق آنچنانی میاد توی نظرشون در صورتی که همه اینا خوبه ولی فقط جزئی از یک کل هست .
یعنی دختران موفق ما با تحصیلات بالا و شایستگی های بسیار ، شایستگی یک مرد را نه در همه آنچه شما فرمودید که در مدرک و شغل و وجهه اجتماعی طرف می بینند و به مردی که از فیلتر مدرک و شغل و … رد نشود ابدا اجازه ابراز وجود نمی دهند . چه بسا که مردی شایسته هم باشد
حالا من کاری ندارما ولی خداییش ازدواج سخته

[پاسخ]

مهدی پاسخ در تاريخ آبان ۱ام, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۰ ب.ظ:

آره، به نظر من برای خیلی ها مادیات مهمتره تا شخصیت طرف، پولدار باشه با چند تا دختر قبلا بوده مهم نیست

[پاسخ]

دو سال پیش که روز زن با روز معلم یکی بود متن فوق العاده زیبای شما رو خاطرم هست که اشکمو در آورد …. برای کسی خوندمش …. برام خاطره انگیزه روز استاده اون سال …
منتظر مطلب روز معلم امسالتون هستم که با روز مرد هم زمان شده !!!

من از تنها مردی که تو زندگیم یاد گرفتم پدرم بوده که شریف و نجیبه ف که خانواده شو دوست داره بیشتر از خودش … طرز فکرش 100 سال از خودش جلوتره از نظر تحصیلات 5 درجه بالاتر از اونچه که هست . پدرم خیلی مهربون و دوست داشتنیه و گاهی حس می کنم اگرچه نزدیک 70 سالشه اما شیطنت های یه پسر بچه ی 3-4 ساله رو داره :))))

پسرای امروز چرا انقدر مایوس کننده شدن دکتر ؟! در واقع “مرد ” نیستن ! “پسر بچه ” ن
آدم دلش می گیره …

[پاسخ]

فاطمه پاسخ در تاريخ مهر ۳ام, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۹ ق.ظ:

خدا حفظ کنه پدر نازنینتو

[پاسخ]

تیتر رو که دیدم اولین جوابى که به ذهنم رسید یه نه قاطع بود
ادامه متن رو که خوندم مطمئن تر شدم که هذیانى بیش نیست

[پاسخ]

مشاور پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۳۹۴ ۸:۰۷ ق.ظ:

زینب جان به تیتر و ادامه متن رفتی ولی سطر پایانی آقای دکتر در خور تامل بود

[پاسخ]

زينب پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ق.ظ:

مشاور جان منم اوایل فکر میکردم مشکل از منه ولى بعدا به تجربه دیدم ربطى به من نداره، این نوع از مرد اساسا نسلش در حال انقراضه.
براى کسى در سن و سال من که اصلا وجود نداره ولى مردایى در سن و سال پدران من هستن که اینگونه اند که اون هم به درد من نمیخوره فقط باعث حسرت میشه

[پاسخ]

پگاه پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۳۹۴ ۱:۱۵ ب.ظ:

بله خط اخری تعریف زن شایستس در مقابل مرد شایسته یعنی زنی شایستس که بتونه یه دونه از مردهای شایسته رو بدست بیاره!!!!! من فکر میکنم این تعریفات یک مقداری ماورایی و از واقعیت جامعه به دوره منظورم اینه همه ما ادمها مجموعه ای هستیم از ضعفها و قوتها و این برای زن و مرد یکسانه و برای هز زنی هم کفوو وجود داره ..یه زنی که مثلا دکترا داره مدیر فلان شرکته اینا معیاری برای شایستگی نیست چون شعور یه ادم فقط با کار و تحصیلاتش تعریف نمیشه که حالا همه دخترای تحصیلکرده فکر کنن خیلی کار درستن…خیلی از زنای تحصیلکرده و مستقل ما پای ازدواج و جهیزیه و مهریه و این چیزا که پیش میاد از صد تا خاله خانباجی بدتر میشن!!!! که ادم میمونه اینا همونان که تا دیروز ادعای حقوق مساوی مردو زن رو داشتن آیا!!! یکی از عواملی که ازدواج رو تو کشور ما کرده یه مسیله بزرگ و پیچیده اینه که اصولا تو ایارن ازدواج رابطه بین دو فرد بالغ نیست بلکه بین دو تا قوم و ایل و قبیلس اینه که پیش میاد من به بابام بگم بابا این مردی که من پیدا کردم طبق این معیارها شایستس و اون بگه اینا شد نون و آب شغل ثابت نداره!!!!! کلا قضیه یک معادله ساده نیست …من واقعا مایلم و دوست دارم آقای دکتر یک تحلیلی داشته باشن از ازدواج سفید…شاید شما یگید این سایت مخاطبینش کسایین که اعتقادات مزهبی ونرمهای جامعه بهشون اجازه نمیده یک همچین چیزی رو تجربه کنن ولی به عنوان واقعیت جامعه ما که روز به روز هم داره بیشتر میشه و این فرصت رو به زنان و مردان میده قبل ازدواج شناخت خوبی از زندگی با یه مرد یا زن پیدا کنن به نظرم ارزش تحلیل بیشتر رو داره..

[پاسخ]

زينب پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۳۹۴ ۸:۳۳ ب.ظ:

منم در مورد تحلیل ازدواج سفید موافقم
درست یا غلط مسئله امروز جامعه ماست

[پاسخ]

شاینا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۹ام, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ ق.ظ:

آقای دکتر در یکی از موارد گفته اند یک مرد شایسته برای عاشق شدن اینقدر حساب و کتاب نمی کند و کمی کله شق هم هست. پس مرد شایسته نیازی به ازدواج سفیدی که شما گفتید ندارد و بی پروا ریسک می کند و پس از آشنایی معمول ازدواج می کند. چنین مردی هرگز زیر بار ازدواج سفید نمی رود چون با خصوصیاتش جور نیست. راستی ازدواج سفید برای شناخت نیست بلکه برای رابطه آزاد است. آنها نمی خواهند با ازدواج مقید شوند.
عزیزم نه تنها مرد بلکه زن هم باید ریسک پذیر باشد. ازدواج یعنی ریسک کردن. اصلا رشد شخصیت بدون ریسک کردن ممکن نیست. شناخت ازدواج در حدی لازم است و بقیه لذت و رشد و عشقی که در ازدواج هست در کشف ناشناخته های همسر در طول زندگی مشترک است.

[پاسخ]

پگاه پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۳۱ام, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۱ ب.ظ:

خب این نطر شما در مورد اینکه یک مرد شایسته دنبال ازدواج سفید نمیره از دیدکاه شما نستب به این ازدواج سفید شکل میگیره یعنی تعریفی که شما از این ازدواج دارید!!! در ادامه صجبتهاتون راجع به ازدواج فکر میکنم مثل همون تعریف آقای دکتر از مرد شایسته و این چیزها دیدگاه شما در مورد ازدواج که یگ مرد ریسگ پذیر میره توش تا لذت کشف همسر رو درگ کنه اینا یک مقداری شبیه مدینه های فاضلس …من حرفم اینه شما یه جرکت رو به جلو از سنت به مدرنیته رو نمیتونی با تفکرات و حرفهای سنتی توجیه کنی …اولین قدم دیدن واقعیت جامعس و واقعیست جامعه ما ایه که زنهای ما اونقدری رشد کردن که مثل قدیم جاصر به ازدواح با هر شرایطی نیستن حالا برای اینکه این زنها کمتر آسیب ببینن اینه که در حد عقل و شعورشون باهاشون رفتار کرد نه ازشون بخوایم یه قدم خودشون رو از اونجه که هستن عقب بگشن تا بتونن مرد شایسته رو پیدا کنن..امثال این نوشته ها یک چیز رو در ذهن من پررنگ میکنه چطور یه مرد و تور کنیم که کاملا از فرهنگ مرد سالار ما نشات میگیره …زن زرنگ و با ارزش زنیه که بتونه یه مرد رو تور کنه و اینجا هم راهگار داده میشه برای این تور کردن …من قبول دارم همه ما نیاز به مهارت برای زندگی بهتر رو داریم ولی آیا این یک مهارت هست…در هر صورت وقتی زنها ی ما حق ارتباط آزاد و لذت بردن از رابطه جنسیشون رو داشته باشن حتی اگر ازدواج هم نکنن این همه براشون آه و ناله و غصه پیش نمیاد با تجربه بیشتر وارد رابطه ازدواج میشن دیدشون نسبت به مرد و ازدواج عوض میشه …ازدواج رو بیشتر به عنوان تمرینی برای شناخت بهتر خودشونو میدونن ..تا اینکه کسی بیاد اونا رو زن کنه !!!!..میبینید که من اصراری برای کشف نناشناخته های همسر ندارم چون به نظر ما خیلی هنر کنیم خودمون رو بشناسیم بیشتر به نطر من ازدواح تمرین صبر و تعهد هست تا شناخت یکی دیگه…خوشجالم دهه هفتادیها دقیقا دارن این راه رو میرن اونان که یه تکونی به فرهنگ عقب افتاده این جامعه میدن و امدیوارم ده ساله دیگه آقای دکتر بیان اینجا یه متن بنویسن که راهکاری باشه برای این دهه هفتادیها که خیلی بی پروا همه چیز رو امتحان میکنن و تابوها رو میشکنن که آهای مردهای دهه هفتادی که دنبال دختر باکره هستید ازدواج رو از رابطه جنسی جدا کنید….

[پاسخ]

ستاره پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۳۹۴ ۳:۴۴ ب.ظ:

بله واقعا منم همینطور :/

[پاسخ]

نیکا پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۰ام, ۱۳۹۴ ۴:۲۸ ب.ظ:

هذیان نیست ولی کمیاب هست . . .

[پاسخ]

الهه پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۳۹۴ ۷:۲۲ ب.ظ:

خودتونو اذیت نکنید !
مرد شایسته اولویت اولش در واقع ” زنانگی هست”
ولو نا سالم !!!
با عرض معذرت … انتخابش می شه همین دختر خرابا !!!
البته نمی دونم خانومی که تونسته بین جذابیت های سطحی و عمیق بودن خودش تعادل برقرار کنه چند درصد هستن … اما خب نهایتا به مرد شایسته ی هرزه پسند حق می دم !

[پاسخ]

ساناز پاسخ در تاريخ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ق.ظ:

کاملأ باهاتون موافقم. مطمئنأ هذیونی بیش نیست. مردا فقط در نهایت پسندشون و خوشایندشون همون شماره ۴ هست و به گفته الهه خراب پسند واقعأ حیف؛ حیف از وقتو اعصاب و احساسی که هر زنی واسه مردا بزارن حیف و صد حیف من تمومه اعصاب و روانمو گذاشتم جوابمو که سوهان روحمو و تو مخمو … کلأ خیلی شیک ازم تشکر و قدردانی شد به خاطر اعصاب و روانی که واسه دلسوزی برای زندگی بهتر گذاشتم یعنی به معنای واقعی داغونت میکنن ولی عدو سبب خیر میشه که به گفته گرانقدر دکتر شیری گوسفند نباشی میرسی و حسش میکنی.
دکتر جون روزتون مبارک

[پاسخ]

بازتاب‌ها

یک پاسخ دهید

 
داتیسNiligo: smart home WiFi-enabled 16 Million Color LED Lamp