انقلاب زیبا یا زشت؟

image_pdfimage_print

امشب سریال انقلاب زیبا تموم شد و البته که جذابیتهای بصری و افکتهاش آدم را شبیه سریال LOST میخکوب میکرد اما با نشان دادن نسبتا عریان شکنجه ها ( سوژه تکراری جنایتهای ساواک ) عملا جراحت روانی شدیدی به بینندگانی زد که بنا نیست بعد از خستگی روزانه در TV با چنین صحنه های دهشتناکی روبرو شوند. در زمینه غزه نیز این خطای بزرگ تکرار شد و این کار به هر قصدی باشد موجب آسیب روانی جامعه میگردد و کمترینش نا امیدی و خشم است که در بینندگانش ایجاد میشود
تیتراژ آخر سریال شاهکار بود و این خواننده ، علیمردانی یه پا لئونارد کوهن ایرونیه که شنیدم مهمان ماه عسل ۹۲ بوده و کسی بوده که اختلال صدای کودکیش را مبدل به چنین صدای گرمی کرده . آهنگ را اینجا گوش کنید

دل تنها و غریبم منو و این حال عجیبم
حال بارون زده از چشمای ابری
دل دل دل دل تنگم منو و این حال قشنگم
حال ابری شده از درد و بی صبری
.
انگار دل منه که داره میشکنه
صبور و بی صدا هر لحظه با منه
گویا از این همه حس که تو عالمه
سهم من و دلم احوال تلخمه

98 دیدگاه در “انقلاب زیبا یا زشت؟

  1. من از این فیلم خیلی نفرت داشتم….و احساس میکردم کسانی میخواهند در خشم و نفرت باقی بمانند و این خشم هی به ما نشون بدهند و در وجود ما هم بوجود بیاوردندش

    [پاسخ]

  2. میثم جان یه زن می تونه تا بینهایت هیجان تزریق کنه تو جامعه، بستگی به جامعه اش داره. تو یه جامعه با پوشیدن یه مانتوی تنگ این اتفاق می افته، تو یه جامعه با پوشیدن بیکینی هم اتفاق نمی افته. این قضیه ارتباط مستقیم با ظرفیت مردهای اون جامعه داره. حالا خودت معادله ات رو حل کن.

    [پاسخ]

    میثم پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۳ ۲:۱۷ ب.ظ:

    این سوال جواب نداشت! هرکس باید پیش خودش به جوابش برسه اما جالب اینجاست که شما قسمت زنانه اش رو حل شده فرض کردین و همه چیز رو دایورت کردین رو ظرفیت آقایون!
    تفکر امروز ما در مورد حجاب دو دسته شده یکی میگه همه زنان فاطمه(س) باشن تا مشکلی پیش نیاد، یه عده هم مثل شما توقع دارن همه یوسف باشن.
    واقعا این وسط تکلیف چیه؟! جناب دکتر شما راهنمایی مون کنید لطفا

    [پاسخ]

  3. poste jalebi bud va hashiash dar morede hejab mozue mohemtari be nazar miad ,baraie man hejab hese amniat va arameshe ravani be hamrah dare ,nemidunam in bekhater mohit va shive tarbiatame ia mitune baraie hame sadegh bashe . be nazaram bahse mohem va ham mobhami baraie aghlabe mast.lotfan iek post dar in mored bezarid, az nazarate dustanemun ham mitunim estefade konim. sepasegozaram

    [پاسخ]

  4. تمام مشکلاتی که در بحث دینداری داریم بد دفاع کردن از دینه اگر هنوز خودتون به مفهوم درستی از دینداری ، حجاب و … نرسیدید دفاع نکنید بیشتر یک دفاع احساسی ست که ضربه بزر گتری رو به حجاب و … وارد می کند مخصوصا شما دوست عزیز محیاجان دین منطق می خواهد و احساسات من و شما فقط برای درون خودمان است چون کاری از پیش نمی برد و تنفر بیشتری ایجاد می کند خواهش می کنم رویه تان را تغییر دهید.

    [پاسخ]

    مریم پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۳ ۷:۲۱ ب.ظ:

    واقعا ممنون معصومه جان،به قول معروف گل گفتین

    [پاسخ]

  5. سلام به استاد و دیگر دوستان
    من با اینکه قبل از فیلم باید هشدار بدهند موافقم و کاش این کار انجام میشد
    ولی به نظرتون برای نشون دادن بخش مهمی از تاریخ یک کشور باید چه کرد؟
    وقتی بعضیا فکر میکنن ساواک نهایت کاری که با انقلابیون میکرده یه کتک زدن بوده! نشان دادن این واقعیت ها لازمه
    البته که زمان پخش باید مناسب باشه

    [پاسخ]

  6. پیرو حضرت فاطمه (س)چندین باردرمطالعه کردم حضرت خودشان را از نابینا نیز میپوشاندن واینکه پوشش روی ایشان که از سرشان تا زمین بوده طوری که روی زمین کشیده میشداین حجاب بوده یا نبوده یا…..لطفا دکترشما هم پاسخ دهید

    [پاسخ]

    دکتر شیری پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۳ ۱:۳۷ ب.ظ:

    بحث ما اساسا حجاب نیست و شما مفهوم اصلی این پست را کشیده اید به حاشیه
    من تو متن میمانم

    [پاسخ]

    محبوبه پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۷ ق.ظ:

    دکتر جان من پیشنهاد میکنم یک پست مستقل برای بحث حجاب بگذارید لطفا. خیلی جای بحث داره ……

    [پاسخ]

  7. می بینم ک بحث در مورد انقلاب زیباست. پس چه خوب شد منم دیدم که الان بتونم نقدش کنم.همنقدی عرض کنم که شبکاتو بالا پایین میکردم دیدم اون زیر نوشته انقلاب زیبا.بعد متوجه شدم گور یه بنده ی افریننده ای رو قاچ داده بودن فهمیده بودن صورت جنازه با اسم روی قبر یکی درنیومده.دوتا پلیس رفتن پیش یه اقایی گفتن تو اینو چقد میشناختی؟ گفت ما خیلی رفیق بودیم. گفتن هرچی ازش میدونی بگو.گفت من فقط اخر هفته ها میرفتم براشون کباب درست میکردم. بعدپلیسا رفتن بیرون با شم پلیسیشون گفتن اون خیلی چیزای دیگم میدونس ک نگفت. بعد یه دختر سیاهپوش مات رو دیدم. جلوی ی خانومی نشسته بود.فک کردم کرولاله.اما نبود.با صدای عصریخبندان گونه ای گفت بگو بگو من باید هرچی از پدرم میدونی رو بدونم. یه دفه درِ یه جای تاریکی باز شد هی صدای جیغ اومد یکی پرت شد یه گوشه. ی کاسه اب اون وسط. نورپردازی عالی سایه میله ها رو دیوار……… دیگه یادم نیست شبکه بعد چی داشت پخش میکرد. من واینسادم نگا کنم ببینم پدرش زیر کاسه ابه بود؟کجابود.
    اینم نقد بود. چطور مگه؟ خودم مثلن سرچ میکنم نقد فلان فیلم فقط و فقط تعریفش کرده. این ب سبک اونا بود.بهرحال فوقش بیس مین دیدم. ولی بهرحال تیتراژ پایانیشو کشف کردم و لذت وافری بردم. علیمردانی میدونید دیگه دوبلور شِرِک هم است.

    [پاسخ]

  8. سلام دکترشیری خیلی خیلی عزیزخوشحالم درحال تجربه کردن شب ها وروزهای خوبی کنار گل پسرهستید .متاسفانه مدت هاست تلویزیون جذابیتی برایم نداره اما متن اهنگ وصدای خواننده عالی بود.

    [پاسخ]

  9. با سلام خدمت تمامی دوستان

    اول کار بگم که من نه خیلی اهل فیلم نگاه کردن هستم و نه توی رشته فیلم و سینما تخصص دارم. ولی توی فیلم برخی کاستی ها بقدری فاحش از فیلمنامه جذف شده بود که به کل کار صدمه زیادی وارد شد. یکی از آنها عقب بودن نیروی انتظامی نسبت به جریان کلی فیلم بود بطوری که احساس میشد حضور نیروی انتظامی در این سریال فقط بخاطر نمایش [ِمحض] وجود متولی امنیت در جامعه است و بنوعی فیلمنامه نیروی انتظامی را در این سریال به یدک میکشد. دومین مورد اینکه با وجود حساسیت فوق العاده موضوع دریغ از کوچکترین کار اطلاعاتی و امنیتی در این سریال ( آن هم در کشوری مثل ایران که حساسیت روی افرادی مثل جابر باید از نوع امنیت ملی و سیاسی باشد و نه صرفا جنایی محض). البته یک موضوع کلی که همیشه مثل یک بغض توی گلویم گیر کرده اینه که چرا توی کشور ما مثل سایر کشورها فیلمها و سریالها بلحاظ محتوا طبقه بندی نمیشه؟ مگه این سریال برای تمامی رده های سنی مناسب هست که هیچگونه علامت هشدار دهنده توی تصویرش نداره ( وحتی دریغ از یک فریم ابتدایی) مگر طبقه بندی سنی فقط مختص مسائل اخلاقی است؟ به نظر بنده تماشای این فیلم برای رده های زیر 16 و شاید زیر 18 سال شدیدا زیان بار است.

    [پاسخ]

    آذربانو پاسخ در تاريخ شهریور ۱۷ام, ۱۳۹۳ ۷:۲۴ ب.ظ:

    لطفا این بغض را در این کشور از گلویتان برهانید. چه که اگر هشدار no looking for 16 بزنند افراد زیر 16 گروه اولی هستند که سیخ از اگهی های قبل از شروع سریال نشسته اند و پروپاقرص ترین ببیننده خاهند شد.

    [پاسخ]

  10. آقای دکتر سلام
    منم دلم خیلی ریش شد!! نباید پخش بشه
    راستی استاد عزیز من معلم کلاس پنجم دخترونه هستم ، ماه مدرسه داره شروع میشه و ازتون میخوام که یک کتاب خوب بهم معرفی می کنید برای ارتباط خوب با بچه ها و پدر و مادراشون.تو پرانتز بگم که قشر خاص و مرفه و البته بسیار پرتوقع جامعه هستن
    بسیار ممنونم
    شبتون خوش

    [پاسخ]

    دکتر شیری پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۳ ۱:۰۶ ق.ظ:

    همه کتابهای هایم گینات عالی هستند عاطفه خانم

    [پاسخ]

  11. سلام استاد
    صحنه های خشن فیلم آدم رو یاد کارهای تارانتینو می انداخت؛ شاید تاثیر گرفته باشند
    می بخشید آقای دکتر یه سوال نامربوط با این پست: آیا امکان مشاوره خصوصی با شما وجود داره؟ در این صورت چگونه باید اقدام کرد؟

    [پاسخ]

  12. سلام استاد .سال آخر PHD فیزیولوژی هستم. حق التدریس دانشکاه و چون دانشگاهم زیر نظر وزارت علوم حقوق رزیدنتی هم نمی گیرم! تو فکر کارم شدید..دکتر من تو زمینه فیزیولوژی عشق مطالعه زیادی کردم. می خوام سمینار تو این زمینه بزارم.. از کجا شروع کنم؟ آیا علی رقم علاقه جوونها و داشتن خلاقیت خودم می تونم تو این راه موفق باشم ؟ ممنون استاد

    [پاسخ]

    دکتر شیری پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۳ ۱:۰۷ ق.ظ:

    فرهنگسراها و سرای محله ها شروع خوبی هستند
    اوائلش کم هزینه برگزار کنید و کم کم میتونید قویتر برگزار کنید

    [پاسخ]

    bita پاسخ در تاريخ مهر ۷ام, ۱۳۹۳ ۱۰:۵۹ ق.ظ:

    ممنون استاد.

    [پاسخ]

  13. سلام اقای دکتر شیری شرمنده ک نظرم ربطی ب پست شما نداره من از یزدم و یه مشکلی دارم ک میخوام بهم مشاوره بدین نمیدونم از چه طریقی بهتون بگم ایمیل یا اینستاگرام واقعا ب کمکتون نیاز دارم خواهش میکنم بهم زود جواب بدین

    [پاسخ]

    دکتر شیری پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۳ ۱:۰۷ ق.ظ:

    لطفا
    Porsesh.doctorshiri.com

    [پاسخ]

  14. من خودم نتونستم اون صحنه ها رو ببینم اما فکر نمی کنم این صحنه از ارزش فیلم اون طور که شما می گید کم کرده باشه . باید قبول کنیم هر چند اذیت کننده اما این صحنه ها تو تاریخ کشورمون بوده پس صحنه های فیلم رو با واقعیت های که ازش حرف میزد قبول کنیم

    [پاسخ]

    دکتر شیری پاسخ در تاريخ شهریور ۱۶ام, ۱۳۹۳ ۴:۱۷ ب.ظ:

    نه ! جان مردم از سر راه نیومده که کسی به بهانه خوب بودن داستانش بتونه این طوری به بازیش بگیره

    [پاسخ]

    مجید پاسخ در تاريخ شهریور ۲۷ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۶ ق.ظ:

    کاملا به جا فرمودید

    [پاسخ]

  15. منم میخواستم سوال محبوبه رو ببرسم!
    آخرین سریالی که کامل دیدم و ازش لذت بردم فرار از زندان بود ولی خیلی وقته موقع فیلم دیدن داءما احساس انفعال میکنم و حوصلم نمیکشه بشینم تا آخرش ببینم-الان اکثرا فیلم ها و سریال های روز رو دنبال میکنن ولی من اصلا علاقه ای ندارم-به نظرتون مشکلی دارم؟!

    [پاسخ]

  16. سلام دکتر جان
    واقعا برام جالبه که شما با این همه مشغله سریال های تلویزیون رو هم دنبال میکنید… واقعا
    من چند سالی هست که فقط از سریالهایی خبر دارم-در حد خبر- که همزمان با وقت شام خوردن خانواده پخش میشه…

    [پاسخ]

    دکتر شیری پاسخ در تاريخ شهریور ۱۵ام, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۱ ب.ظ:

    بچه میخوابونیم…مفهومه؟؟؟

    [پاسخ]

    محبوبه پاسخ در تاريخ شهریور ۱۵ام, ۱۳۹۳ ۱۱:۵۷ ب.ظ:

    مفهوم مفهومه!
    خدا قوت مهربان پدر!

    [پاسخ]

    زهرا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۶ام, ۱۳۹۳ ۸:۲۳ ق.ظ:

    🙂

    [پاسخ]

    مشاور پاسخ در تاريخ شهریور ۱۶ام, ۱۳۹۳ ۱۱:۴۳ ق.ظ:

    خداوند دو عالم همه ی پدرمادرها رو با بچه هاشون صحیح و سلامت نگه داره

    [پاسخ]

  17. با سلام
    سریال واقعا قشنگی بود فقط صحنه ها و شکنجه هاش خیلی بد بود دیشب به من تلنگری خورد که چه کسایی برای چه ارمانهایی شهید شدند اما متاسفانه کشور توسط بعضی از مدیران نالایق اداره می شود همه بد نیستند ولی…
    /کاش بعضی هامون به خودشون بیان.کــــــــاش بعضی ها حجابشون و رفتار اسلامی رو رعایت کنند.در آخر سریال شبکه 5 هم (بیمارستان چونــــــــا)فوق العاده است.پیشنهاد میکنم ببینید.با تشکر

    [پاسخ]

    اشرف پاسخ در تاريخ شهریور ۱۶ام, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۲ ق.ظ:

    الان این که کسانی برای آرمانهاشون شهید بشن چه ربطی به بعضیها به خودشون بیان! و حجاب و رفتار اسلامی رو رعایت کنن داره؟

    [پاسخ]

    محيا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۶ام, ۱۳۹۳ ۳:۱۵ ب.ظ:

    همونی که گفته پای وطن و ناموست وایسا و با معرفت باش گفته حجابتم رعایت کن و منصف باش و در مملکت داری حقوق رو رعایت کن
    ربطش اینه..

    [پاسخ]

    دکتر شیری پاسخ در تاريخ شهریور ۱۶ام, ۱۳۹۳ ۴:۱۴ ب.ظ:

    هنوز ربطی نداره
    خیلی جاهای دنیا پای وطن و ناموسشون ایستادند و به حجاب هم اعتقادی ندارند

    [پاسخ]

    فرشته پاسخ در تاريخ شهریور ۱۶ام, ۱۳۹۳ ۹:۰۸ ب.ظ:

    هنوز تو کتم نمیره چطور میشه برای بدن یک فرد دیگر حد و مرزتعیین کنیم

    [پاسخ]

    محيا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۷ام, ۱۳۹۳ ۹:۱۰ ق.ظ:

    چقدر پذیرش حجاب براتون سخته..

    [پاسخ]

    دکتر شیری پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۴ ق.ظ:

    چقدر برهان شما ضد حجاب است
    نه جنگ را فهمیده اید نه حجاب را
    اینطوری دفاع کردند که الان حجاب شده این که در جامعه هست
    حداقل کمی خلاقیت به خرج بدید شرمنده ملائک الله نشوید

    محيا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۲ ب.ظ:

    حق با شماست
    اما استاد عزیز تا حالا با برهان شما کسی به حجاب روی اورده؟
    البته مغالطه احتمالا از این حجا شروع میشه که منظور از حجاب چیه و چی نیست

    دکتر شیری پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۳ ۲:۱۴ ق.ظ:

    با برهان ما کسی از محجب بودنش خجل نشده، ماییکه داعیه مان سلامت روان مردم است بهتر با طبقه دین دار مذهبی مرتبط شدیم تا کسانیکه تسبیح سوت دار میکشیدند و جیب ملتمان را زدند
    از نبی بپرسید ریا و نفاق بدتر است یا بی حجابی به شما چه خواهد گفت؟ او کسیست که فرمود اوتیت جوامع الکلم یعنی جامعیت سخن به من داده شده است.

    محيا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۳ ۱۱:۱۸ ب.ظ:

    البته من شخصا اعتقاد دارم هر کس در حیطه تخصص خودش صاحب نظره
    شما روانپزشک قابلی هستید و صرفا در همین حوزه ما شاگردهاتون میتونیم اعتماد کامل داشته باشیم و در سایر مساَیل هم باید به متخصصش رجوع کنیم..
    شرمندگی من از ملایک هم باشه بین خودمون..

    دکتر شیری پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۳ ۲:۲۱ ق.ظ:

    یه بار صفحه اول سایت من را بخوانید میبینید روانپزشک نیستم ! امیدوارم دفاع تان از دین مثل این بی دقتی تان نباشد
    اما یادتون باشه نبی اکرم فرمودند کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم. با غیر از حرفهایتان مردم را دعوت کنید.ایشان بی سواد بودند و معیار همه خلقت شدند .
    یه نگاه ساده بکنید میفهمید با این منطق شما در طول این 35 سال باعث چقدر “با حجابی” شده ؟؟؟؟ چرا نمیتونید واقعیت را هضم کنید؟ چگونه شامه شما از شدت ریاکاری و نفاق رایج در محافل عمومی به تهوع نمی افتد ؟ خیلی از کسانی که ادعای اهلیت در دین کردند و سوالاتمان را ازشان پرسیدیم ، بعدا معلوم شد چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند ! خواستم بگم منطق ساده مدرسه مذهبی ها را خرج نکنید که مدتهاست تاریخ مصرفش در مردم این دیار گذشته …

    س پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۳ ۲:۳۹ ق.ظ:

    آره آقا محیا یکی از اون مثلاً محجبه ای که شما حتماً با دیدنش به به و چه چه میکنید منم. با چادرم با اعتماد به نفس بیشتری به دیدار دکتر شیری عزیز میرم با لذت فراوان حتی برای 5دقیقه یا حتی فقط درخواست رسوندن سلامم به دکتر از جناب حبیبی
    و همیشه نشده که بی نگرانی بی اضطراب به مردان و زنان به اصطلاح هم رویه و هم اعتقاد نزدیک بشم. اون زمان که مانتویی چسبون تنم بود خیلی بیشتر اعتماد به نفس ارتباط برقرار کردن با همین اشخاص داشتم و اونها بهتر با من صحبت میکردن.بعضی وقتا با خودم میگم: اون موقع بحث جذب بود و حالا بحث صحیح بودن. الآن همش میترسم چادرم رو چطور بگیرم بهتره جورابم چطوریه؟موهای کنار گوشم نکنه معلوم باشه (نمیدونین چه استرسیه و بعد راه رو در کندن اون لاخ مو ببینی و با هزار ترفند سعی در کندنش داشته باشی) وای مچ دستم دیده میشه یا نه؟
    دوستانی دارم نقاب و پوشیه میزنن و دوستانی دارم با شال‌های رنگی زیباشون و هیچ‌وقت به خودم اجازه نمیدم تعیین (حجاب!) کنم
    راستی قبول خیلی از شهدا این وصیت رو کردن ولی چون شهید بوده همه چی تموم بوده؟ یعنی نعودبالله امام و پیغمبر بوده؟ شهدای مسیحی و یهودی و زرتشتی و …؟

    ببخشید دکتر پرحرفیم رو

    دکتر شیری پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۳ ۹:۵۹ ق.ظ:

    بانو ! ما به شما خودسازی کسی مثل شما علیرغم سختیهای زندگی تون ، غبطه میخوریم

    F.S پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۳ ۱۰:۴۴ ق.ظ:

    با سلام خدمت دوستان
    دوستان عزیز حجاب است که زن را جذاب میکند،عمیق فکر کنید،در جامعه ای که مرد آرایش مو رنگ مو، برهنگی و…
    رو بیرون از خونه نبینه وقتی میاد خونه زن خودش رو حوری میبینه حتی اگه زنه به لحاظ ظاهر ضعیف باشه.
    من بارها و بارها میون دوستای لائیک خودم تجربه کردم که از هم صحبتی همسران و نامزدهاشون با دوستی که زیبایی و جذابیت بیشتری داره دچار رنگ پریدگی میشن،آراستگی نیاز و حق زنه ولی خود نمایی و بی حجابی و در درجات خیلی بدتر بی عفتی چیز دیگریست،همین میشه که بین دوستام دیگه آرامش ندارم انگار یه مسابقه است ،همه دارن میدون ،ولی اگه بی حجابی نباشه و من این ور و اون ور زنای رنگارنگ و هر روز یه رنگ نبینم نگران نمیشم بد بین نمیشم،خود کم بین نمیشم.

    دکتر شیری پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۳ ۱۱:۲۸ ق.ظ:

    انگاری دهه 60 است !
    منطق خانوم افشارها در مدارس برای ترویج حجاب….عامل بی حجابی میلیونها دختر ایرانی
    خب هر دختری میشینه میبینه آیا 7 میلیارد آدم کره زمین که 6 میلیاردش به حجاب معتقد نیستند همه دچار تشویش و اضطراب و جدایی و خیانت اند؟ آیا آمار خیانت و طلاق و لغزش در بین مذهبیون دنیا اختلاف معنا دار با بقیه داره؟
    آیا واقعا اینقدر ساده هستیم که زن را تنها عامل فساد ببینیم ( به عبارتی با قرائت تورات ، تنها زنان را عامل فتنه ببینیم ) و نبینیم که حجاب اگر مستند به تقوای درونی نباشد ، میتونه یک ردگم کنی باشه و بیشتر احساس ایمان بده تا خود ایمان

    F.S پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۲ ب.ظ:

    بله دکتر عزیز استناد شما به تقوای درونی خیلی والاست ولی چند درصد خانوما مثل شما می اندیشند؟
    آیا اصلا خانواده در جوامع مورد نظر شما معنا داره؟
    متاسفانه مشکل ما از بی حجابی گذشته و به خود نمایی رسیده
    اگه زنی به حرمت زنای دیگه ای که مثل خودش زیبا نباشن خودش رو و زیباییش رو از چشم همسران این زنان حفظ کنه متقی نیست؟
    پس تقوا چیه؟

    دکتر شیری پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۱۳ ب.ظ:

    تقوا را محدود کردن به این بحث کم لطفیه
    درباره تقوا خطبه همام امیر المومنین به بنده دیدگاه داد

    فریبا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۷ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۴ ق.ظ:

    اشرف خانم به نظر شما آرمانهاشون چی بوده که رفتند شهید شدند؟؟؟
    جز اینکه دفاع از دین و ناموسشون بوده.
    من نمیدونم چرا امروزه بعضی ها حجاب و … را از مسلمانیشون حذف کردند!!!

    [پاسخ]

    محيا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۷ام, ۱۳۹۳ ۹:۱۴ ق.ظ:

    چقدر موافقم فریبا خانم
    بعضی حجاب رو از جنگیدن برای وطن سخت تر میدونن..
    البته این نشون میدونه با حجاب ها چقدر توانمند هستن…

    [پاسخ]

    طاهره پاسخ در تاريخ شهریور ۱۷ام, ۱۳۹۳ ۵:۲۶ ب.ظ:

    و چرا بعضی هاکل مسلمانی را در حجاب خلاصه می بینند؟

    [پاسخ]

    فریبا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۳ ۱:۱۴ ب.ظ:

    عزیزم کسی نگفته کل مسلمانی در حجاب خلاصه شده بلکه یک مسلمان موظفه حجابش را رعایت کنه در کنار وظایف دیگه اش .
    هیچ جای اسلام هم نگفته شما مسلمان باش، اشکالی نداره حجاب هم نداشته باشی.

    [پاسخ]

    مژگان پاسخ در تاريخ شهریور ۱۷ام, ۱۳۹۳ ۹:۱۹ ب.ظ:

    ما فامیلهایی داریم که آلمان زندگی میکردن از قبل از جنگ تا همین الآن ، موقع جنگ میخواستن بیان ایران فقط به خاطر خاک ایران بجنگن ، نه دین دارن و نه مسلمونن . توی تمام دنیا هم کسانی که موقع جنگ میجنگند الزاما مسلمان نیستند و به خاطر دفاع از حجاب نمیجنگند ! بلکه به خاطر مردمشون و دفاع از خاکشون میجنگند . در ضمن در زمان جنگ کسی نمیخواسته حجاب رو از مردم ایران بگیره که میگید شهدا رفتند و به خاطر حجاب و ارزشهای اسلامی جنگیدند بلکه اساسا فلسفه جنگ چیز دیگه ای بوده و هست .

    [پاسخ]

    فریبا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۳ ۲:۰۱ ب.ظ:

    … بنام خدای شهدای گلگون کفن، بنام معشوق شهیدانی که با خون خود اسلام را جان بخشیدند،… ، می سوزند تا با کفر نسازند، میروند تا ایمان نرود، میمیرند تا چراغ توحید نمیرد و نگاه کن که اسطوره های شهادت چگونه حیات را به بازی و مرگ را به اسارتشان در آورده اند، اینان نامشان موحد، کتابشان قرآن، پیامشان ایمان، حرفشان قیام، راهشان اسلام، امامشان امام، سلاحشان تقوی و درسشان جهاد و مقصدشان شهادت است و …
    این چند خط از متن وصیت نامه شهید احمد آباد است.
    جنگ در کشور ما فقط به خاطر دفاع از خاک و وطن نبود بلکه برای دفاع از ارزشهای اسلام هم بوده است.
    من اول به خودم و بعد به همه عزیزانی که کامنت گذاشتند پیشنهاد می کنم دراین باره بیشتر مطالعه کنیم در کنار آنچه می شنویم.

    [پاسخ]

    دکتر شیری پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۳ ۱۰:۰۷ ق.ظ:

    جالبه…انگاری برای کسانی مینویسید که جنگ را ندیده اند ، زیر موشک نبوده اند ،دوستان و اطرافیانشان شهید و اسیر و مجروح نشده اند. بقدری متوهمانه ما را میبینید که آدم متعجب میشود از حجم نابینایی تون
    درک شما از جنگ ، درکی ویرایش شده است
    خیلی از اصحاب جبهه و جنگ بعدها معلوم شد جنگ دیگری میکرده اند برای تقسیم غنائم و مجوز و موافقت اصولی و الانم که به حمدالله چنان ثروتهایی به هم زده اند که رژیم منحوس پهلوی را روسفید کرده اند پس لطفا به اندازه “33 سال”، از ابتدای جنگ تا الان ، یک پرانتز باز کنید و از اول تا آخر همه اصحاب جبهه را ببنید و وصیت نامه دوستان ما را به خودمان نشان ندهید. قبول خواهید کرد که در ذیل مقدسات ، آدمهای خطرناکی نیز پرورش یافتند که همه اون ارزشها را حراج کردند
    من در 17 سالگیم با سید مرتضی آوینی ، سید اهل قلم ، شخصا 10 ماهی در دفتر روایت فتح دمخور بودم…دیده ام همین ارزش مداران چگونه او را آزردند…
    میدانم دغدغه جنگ هم دین بوده هم خاک هم ناموس
    اصرار شما به مقدس سازی جنگ به خاطر ترس تان از واقعیت است
    چنانکه نمیتوانید خائنین احد را هضم کنید…

    میثم پاسخ در تاريخ شهریور ۱۷ام, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۱ ق.ظ:

    ببخشید میپرم وسط ولی اول مشخص کنید اونایی که رفتن و شهید شدن برای دفاع از ناموس و وطن بوده یا حفظ ارزش های اسلامی بعد بحث کنید که به نتیجه برسید.
    یه عرض کوچیکی هم در مورد حجاب دارم، به نظرتون یه زن تا چه حد مجاز با رفتار و پوشش توی جامعه هیجان تزریق کنه؟! میخوام ازتون خواهش کنم بعد از این که توی ذهنتون به عدد x رسیدید فکر کنید ببینید چند درصد از مردها میتونن اون x رو هضم کنن، همین. ممنونم

    [پاسخ]

    طاهره پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۳ ۸:۳۶ ق.ظ:

    من با یک جانباز شیمیایی که دردهای زیادی هنوز داره میکشه پیش اومد یکبار صحبت کردم.بیمارستان بستری بود.بهش گفتم وضعیت جامعه الانو میبینی پشیمون نیستی اینهمه جای ترکش تو تنت بمن نشون دادی و از دردهای دیگت گفتی؟(خودم خواسته بودم بگه) گفت من برا هدفم رفتم چیکار به الان دارم. اینا دیگه خس و خاشاک روی آبه. خیلی قسمش دادم گفتم راستشو بگو پشیمون نیستی اینهمه بدحجابی میبینی اذیت نمیشی؟ گفت آرمانها رو در حد قوطی کبریت کردی اوردی وسط؟من واسم همین بسه که اولین جنگ بعداز کوروش بود که کشورم تجزیه نشد.بازم بشه با سر میرم.

    [پاسخ]

    آذربانو پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۳ ۱۰:۱۰ ق.ظ:

    میخام ازتون خاهش کنم توی ذهنتون تصور کنید چند درصد از مردا تو کشورایی که حجاب ازاده رودل یا اسهال دارن؟

    [پاسخ]

    نیلوفر پاسخ در تاريخ شهریور ۲۹ام, ۱۳۹۳ ۸:۴۸ ق.ظ:

    چقدر زیبا بود این جمله: ” اولین جنگ بعداز کوروش بود که کشورم تجزیه نشد.”
    و واقعا هم آرمان اونها همین بود، کشورشون. اگر نه واقعا چرا کلیمی و زرتشتی و مسیحی رفتند شهید شدن؟ برای اسلام و حجاب؟!
    این که الان فیلمها همه اینطور نشون می دن، خواهش می کنم اینقدر چشم و گوش بسته قبول نکنید.
    همین الان اگر داعش بیاد کردستان رو بگیره، خیلی از ماها می ریم تا از کردستان عزیزمون دفاع کنیم، بدون این که به خاطر حجاب و … بریم. اگر به خاطر حجاب باشه، که نباید بجنگیم، باید دو دستی شهرامون و حتی تهرانمون رو تقدیم کنیم. اونا وضع حجابشون بهتره، پس بذاریم بیاد مملکت رو بگیره تا وضع حجابمون درست بشه!

    [پاسخ]

    مشاور پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۲ ب.ظ:

    آقا میثم اصلا بحث پریدن نیست شما می تونی واضح تر ازین هم کامنت بزاری اینجا سایت دکتر شیری عزیز هست….

    [پاسخ]

    مریم پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۳ ۷:۱۶ ب.ظ:

    آقا میثم عزیز، هیجانی که مردا می تونن تحمل کنن بسته به ظرفیتشونه!مثل اینه که یه آقایی از عربستان بیاد ایران(آقایی که تمام عمرش فقط خانم‌های نامحرم رو با روبند دیده)اونوقت حتی اکه یه خانم با حجاب کامل رو ببینه(حجابی که فقها میگن:گردی صورت و از مچ دست به پایین بدون زینت مجازه که پوشیده نشن)اونوقت مطمئن باشین حتی در این حد هیجانم نمی‌تونه تحمل کنه! همونطور که از اون طرف مردایی رو داریم که تو کشورایی که چیزی به اسم حجاب اسلامی ندارن زندگی میکنن و در طول روز به راحتی اون حجم از هیجان(به قول شما رو)هضم میکنن و به کارای روزمره و زندگی عادیشون میرسن.اصلا چرا راه دور بریم آقایونی که از ایران به قصد تحصیل یا زندگی به کشورای غیر اسلامی میرن با میزان هیجانات اونجا چطور میتونن خودشونو هماهنگ کنن؟!!پس میبینین آقایون اگه بخوان میتونن رو ظرفیتشون کار کنن.اما این حرف شما آیا منطقی و منصفانه ست که چون به قول شما درصد کمی از مردای ایرانی قدرت هضم این مساله رو دارن،خانم‌ها باید جور ظرفیت کم و کم‌کاری آقایون ایرانی رو بکشن که خدای نکرده اول از همه با نگاه مردسالارانه ی شما آقایون آسیب نبینن و بعد احتمالا خود خانم ها!

    [پاسخ]

    میثم پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۳ ۲:۰۵ ب.ظ:

    من کجا گفتم درصد کمی از مردای ایرانی قدرت هضم این قضیه رو دارن؟!

    [پاسخ]

    مریم پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۳ ۸:۱۶ ب.ظ:

    آقا میثم اونطور که شما مدل فامیل دور حرف زدین(با مضمون من دیگه حرفی ندارم)من برداشتم از حرفتون این بود که درصد کمی از مردها توان هضم اون x رو دارن :))) به هرصورت شما اصل حرف منو رها کردین،به فرعش متمرکز شدین؟!

    [پاسخ]

    میثم پاسخ در تاريخ شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۰۴ ب.ظ:

    از حرفای من اینطور برداشت نکردین بلکه ناخداگاه شما بود که تایپ کرد! در پس حرفای شما چیزی نیست جز: “من کار خودمو میکنم مردا هم دندشون نرم، مشکل خودشونه! خب معلوم توی ایران عده کمی قدرت هضم رو دارن!”
    بالاخره زن هم سهمی داره یا نه؟! اگر شما معتقدید زن سهم نداره بحث نکنیم بهتره.

    مریم پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۴۵ ق.ظ:

    ناخودآگاه شما انگار از ناخوداگاه من خشن تره!! من اصلا منکر سهم خانم ها نیستم و اتفاقا شما هستین که با نگاه مردسالارانه تون همه ی بار رو انداختین رو دوش خانم ها و منکر مسئولیت و تلاش برای بالا بردن ظرفیتتون شدین.اگه دین خانم ها رو به داشتن حجب و حیا تشویق کرده،فک می کنم آقایون رو هم به یه چیزایی موظف و تشویق کرده باشه!!!

    [پاسخ]

    میثم پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۳ ۱۱:۰۵ ب.ظ:

    خوشم میاد خیلی نرم تغییر موضع میدید!!!
    شما برای استدلالتون از دین کمک گرفتین، اگر به دین معتقدید که همه حد و مرزها رو مشخص کرده! (دین نمیگه اگر دیدی ظرفیت مردان جامعه ات بالاست کم پوشش باش و اگر پایین است پرپوشش) وظایف زن و مرد هم کاملا واضح اند، پس بحث شما چیه؟!
    من از منظر دین حرف نزدم چون متخصصش نیستم و معتقدم برای مباحثی چون حجاب باید دنبال یه فرض مشترک بین همه گشت نه یه فرض مشترک بین متدینین به همین دلیل هم از لفظ هیجان استفاده کردم.

    طاهره پاسخ در تاريخ شهریور ۱۹ام, ۱۳۹۳ ۲:۲۵ ب.ظ:

    چرا من نمیفهمم چون ادم یه جایی به دنیا اومده باید دین همونجارو داشته باشه؟ حتی وقتی فهمیداونجوریام که فکرشومیکرد مال این دین نیست!به هردلیلی! واسه خودش قانع کننده! اما به احترام بقیه تا اخر عمر دستورات عملیشو تو جامعه باید اجراکنه؟ بقیه ام اصلن تو کتشون نمیره کسی مخالف اندیشه های اونا تو کشورشون به دنیا بیاد.

    [پاسخ]

    آذربانو پاسخ در تاريخ شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۳ ۳:۲۵ ب.ظ:

    میتونم بپرسم الان خود علیرضا کجااااان؟نمیدونم سریال شبکه پنج چیه و کی تموم میشه. فقط میخاستم بگم امیدوارم بعد اخرین قسمت ممرضا نیاد بگه کاش و ….
    اوه مای گاد
    تو این صفه دیگه انقد رفتیم پایین داریم به نفت میرسیم.من هم آذر…
    کاش…
    اصلن انگار بحثیه که ادمو همه جوره عذاب میده وچون به هیچ جاهم نمیرسه ادمو بیشتر دیونه میکنه.

    [پاسخ]

    فرشته پاسخ در تاريخ شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۶ ب.ظ:

    یه عمر تو مخمون فروکردند حجاب کنین تا جامعه حفظ بشه ولی نتیجه این شد که دیدین
    پس روش درست نبوده
    چرا اینقد موضوعو پیچیده میکنین
    باید از راهش وارد شد
    مهم اینه بدونیم که هرکسی حق داره خودش پوشش رو انتخاب کنه

    dost پاسخ در تاريخ شهریور ۲۶ام, ۱۳۹۳ ۲:۵۳ ق.ظ:

    تااونجایی که من ازشهدافهمیدم اونهادرهرکاری سعی داشتن خدا رو درنظربگیرن،مسلماخداهم به نیت های خوب نگاه میکنه واگرخطایی سربزنه بنده اشو،تنها نمیزاره
    نیت خوب واگاهانه نمود وظاهر درستی هم پیدا میکنه

  18. چی بود استاد ؟؟؟اصلا هم خوب نبود .من فقط یه تیکه آخرشو دیدم .

    [پاسخ]

    محيا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۶ام, ۱۳۹۳ ۳:۱۶ ب.ظ:

    خب شاید اگه کاملشو میدیدی بهتر میتونستی نظر بدی

    [پاسخ]

  19. سلام دکتر جان.
    خیلی وقته که دیگه یادم نمیاد یه بار تلویزیون رو روشن کرده باشم ببینم یه سریالی داره نشون میده که توش زن و شوهره دارن با هم بگوبخند میکنن، چار تا حرف خوب بهم میگن، مرده یه بار دست زنش رو میگیره یه نگاه محبت آمیز بهش میکنه قربون صدقه ش میره. همش داره یه گردن کلفت سیبیلو رو نشون میده که داد میزنه: “بیبین…اُففففتتتتاددددد” و از اونور خانومه پِقی میزنه زیر گریه. والا غمباد گرفتیم از بس این سریالا رو دیدیم 🙁

    [پاسخ]

    آذربانو پاسخ در تاريخ شهریور ۱۷ام, ۱۳۹۳ ۴:۵۲ ب.ظ:

    مَرده یه بار دست زنش رو میگیره؟؟؟؟ درباره سریال ایرانیه هااااااااا. تی وی ایرونی.
    مًرده شایدتو فیلنامه اینجا دست زنشو بگیره ولی مَرده هرگز!

    [پاسخ]

    ساجد پاسخ در تاريخ شهریور ۱۸ام, ۱۳۹۳ ۲:۴۶ ب.ظ:

    بالاخره این قضیه که به غلط تابو شده باید یه جا شکسته بشه دیگه… میتونن از بازیگرایی استفاده کنن که زن و شوهر واقعی هستن…اینم از اون چیزایی هست که به مرور زمان عادی میشه…مهم اینه اونایی که دست اندرکار تصویب و پخش این سریالان از فاز انکار بیان بیرون و به فهم و شعور بیننده احترام بذارن…

    [پاسخ]

  20. به نظر من این سریال نشون میده که امیدی هس تا از سریال های ابکی tv مثل ستایش خلاص شیم مردیم از بس بازپخش ساختمان پزشکانو دیدیم ولی ما هنوز خیلی کار داریم تا فیلمامون رو با لاست مقایسه کنیم.
    درموردخشونت فیلم هم فکر میکنم در حد اون قسمت مختارنامه بود که گفتن بچه ها نگاه نکنن من که خودم وسط فیلم پاشدم اون قسمت هارو ندیدم ای کاش قوت فیلم رو با چیزای دیگه نشون میدادن نه با شکنجه و خشونت در کل سریال جذابی بود اهنگش تیتراژش و انتخاب بازیگرا عالی بود

    [پاسخ]

  21. موافقم….
    کلا خیلی مسایل رو به چالش کشوند… من نفهمیدم تو دو قسمت اخر ، داشت رژیم سابق رو زیر سوال میبرد، یا که همش ایهام بود به امروزمون.:-P اما جدای این، صحنه هاش اصلا برای رسانه عمومی مناسب نبود.

    [پاسخ]

  22. سلام استاد،حدود 4 سالی ست که از طریق سایتتون با شما آشنا شدم و توی این مدت هر روز به این جا سر می زنم و هر روز در حال آموختن از شما هستم به طوری که حرفاتون و آموزه هاتون توی ذهنم حک شده و سعی می کنم که در رفتارامم نمود بیرونی داشته باشه،و به خاطر همه ی تغییراتی مثبتی که شما باعثش بودید،متشکرم.

    [پاسخ]

    دکتر شیری پاسخ در تاريخ شهریور ۱۵ام, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۶ ب.ظ:

    افتخاریه الهه عزیز

    [پاسخ]

  23. البته از لحاظ سناریو چندان هم جذاب نبود یعنی بیننده های فراری مثل من رو اصن نمیتونست وادار کنه بشینم و تاآخر تماشاش کنم اما در مورد تیتراژ آخر موافقم خ عالی بود

    [پاسخ]

  24. یکی دو قسمت بیشتر ندیدم چون بیشتر شبیه فیلم های ترسناک بود تا سریال های شبانه. از طرفی کشش داستان اونقدری نبود که بخوام هرشب ببینم

    [پاسخ]

  25. سریال خوش ساختی بود..حداقل بعد از مدتها میشد یه سریال با ساختی سینمایی و جذاب دید….اما به قول شما اگر پایانش این چنین با شکنجه تصویری همراه نمیشد ماندگار تر میبود.قسمت آخر افت شدیدی به سریال داد ـ.بگذریم که بسیاری از گره ها هم باز نشد و مخاطب معلق رها شد….شخصا ارتباط عاطفی میون زیبا و حامد را هم دوست نداشتم..کلا فضای سریال و ارتباط ادمها با هم خیلی سرد و بی روح بود..نمیدونم کارگردان تعمدا دنبال چی بوده که اینقدر سعی میکرد آدمها را سرد و خشن نشون بده

    [پاسخ]

    محيا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۶ام, ۱۳۹۳ ۳:۱۹ ب.ظ:

    شرایطی که برای افراد این فیلم وجود داشت اونها رو سرد و بی روح کرده بود
    ما از وقتی وارد فیلم شدیم که اوضاع به هم ریخته بود.. فکر میکنم خیلی طبیعیه

    [پاسخ]

  26. یه رسانه حرفه‌ای وقتی می‌خواد خبری که حاوی صحنه‌های خشن و ناراحت‌کننده هستش رو پخش کنه، قبل از پخش، به بیننده‌ها هشدار می‌ده؛ اما متاسفانه صدا و سیمای ما این چیزها براش اصلاً مهم نیست.

    [پاسخ]

  27. سلام
    دیدن تصاویر (حتی مبهم) شکنجه ها ، ناله ها و فریادها اونم قبل از خواب ، شب خوبی رو برامون رقم نمیزد .انقدر که این آسیب روانی ذهنمون رو بهم ریخت جذابیت سریال ساخته شده مثلاً شبیه lost سریع ازبین رفت.کاش واقعا سریال هایی رو بسازن که خستگی روزانمون از بین بره نه اینکه ده برابر بشه

    [پاسخ]

  28. واقعن اون صحنه های شکنجه حامد خیلی خیلی اذیت کننده بود…
    مصاحبه ی نویسنده سریال رو خوندید؟ گفتن که تا حالا توی عمرشون هیچ هیچ سکانس خشنی رو ندیدن و طاقت ندارن و فقط بلدن بنویسنش!
    اینهمه آزار مخاطب واسه چی خب؟
    من واسه اینکه نتیجه خودمو ازین صحنه ها بگیرم تمام طول اون سکانسها به این فک کردم که این شکنجه ها مخصوص دوره خاصی نیست …در تمام تاریخ ما با ازادیخواهان این برخورد شده…اسنادشم که موجوده!

    [پاسخ]

    فاطمه پاسخ در تاريخ شهریور ۱۶ام, ۱۳۹۳ ۱:۵۲ ب.ظ:

    نقدجالبی بود ولی گاهی اوقات بایدواقعیات به تصویرکشیده شود.

    [پاسخ]

    محيا پاسخ در تاريخ شهریور ۱۶ام, ۱۳۹۳ ۳:۲۵ ب.ظ:

    خدا رو شکر که این افراد رو ازادی خواه میدونیم هنوز و مثل خیلی از خود بی خبرها نمیگیم بهشون آشوبگر..چرا که این افراد ازادی معنوی و الهی میخواستن اما تو این سی سال افرادی رو دیدیم که بعضا با ادعای آزادی اومدن ولی به دنبال ولنگاری فکری و جسمی بودن..به هنین دلیل هم اونها جاودان نیمونن و اینها به فراموشی میروند..

    [پاسخ]

    مژگان پاسخ در تاريخ شهریور ۱۷ام, ۱۳۹۳ ۹:۲۲ ب.ظ:

    آزادی معنوی و الهی یعنی چی ؟

    [پاسخ]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.